zaterdag 26 mei 2012

estudiare

Dag beste bloggertjes...

Het is weeral even geleden dat ik nog een teken van leven heb gegeven. Na een aardschok en een aanslag in Italië, heeft Italië vorig weekend even op zijn kop gestaan. Het nieuws was her en der aanwezig.

Van de aardschok heb ik vrij weinig of niets gemerkt. De kern van het centrum van de aardschok lag in de buurt van Bologna op ongeveer 2 uur van hier. Blijkbaar was deze schok voelbaar om 4:04 s'nachts hier in Pisa, ik heb er echter niks van gemerkt. Ik lag als een roosje te slapen. Van brommertjes, auto's of automobilisten zonder geduld en die hun claxon gebruiken als speelgoed, daar wordt ik van wakker, maar van een aardbeving...duidelijk niet, dat belooft!

Voor de rest hebben jullie niet veel gemist deze week, het enige wat ik gezien heb is: boeken- powerpoints- nota's- boeken- powerpoints-boeken en een voorraad voedsel uiteraard...Jawel, de examens beginnen in mijn nek te hijgen dus het wordt tijd dat ik de koe bij de horens vat.
Nog wel geteld 8 dagen en ik zal serieus zweten. Ik heb 2 vakken op 1 dag en niet van de minste om te starten. Wie dacht dat ik met een inloopvakje zou starten heeft het mis...helaas. Ik start met International economic of law, die de regelwetgeving bestudeerd van GATT 1947,1994 en de uiteindelijk WTO, best interessant, maar een vak waar je alleen al bij het zien van het boek, begint te zweten. Op ongeveer een uur en misschien 30 minuten extra later, heb ik Consumer Culture Theory. Waarbij we het consumenten gedrag van...je raad het, consumenten bestuderen. Zeer interessant vak, maar dit is vooral veel.
Ik zwicht me dus momenteel door stapels nota's, Powerpoints en tekstboeken. De kans dat ik nog iets spannends te vertellen heb deze week, zou me verbazen....maar wie weet, hier in Italië weet je nooit!

Zo dat was het, nu zijn jullie ook weer op de hoogte :)
Tot de volgende!
ciao

Geen opmerkingen:

Een reactie posten